Chciała szybko pomóc koleżance - została oszukana
3 800 złotych straciła 23-letnia mieszkanka Brzegu ufając, że pomaga koleżance. Pokrzywdzona przesłała trzy kody BLIK do autoryzacji przelewu. Przy kolejnym BLIK-u zorientowała się, że może to być oszustwo. Pamiętajmy, aby w przypadku podobnych zdarzeń, nie podawać wygenerowanego kodu do płatności bez wcześniejszego potwierdzenia danych osoby, która zwraca się do nas z prośbą o pomoc.

Do Komendy Powiatowej Policji w Brzegu zgłosiła się 23-letnia kobieta, która została oszukana na 3 800 złotych. Jak zeznała, za pośrednictwem jednego z portali społecznościowych napisała do niej znajoma z prośbą o pożyczenie pieniędzy. Od razu wskazała szybki przelew poprzez podanie kodu BLIK. Pokrzywdzona, ufając, że pomaga koleżance, przesłała trzy kody do autoryzacji przelewu. Przy kolejnym zorientowała się, że mogła zostać oszukana. Wówczas postanowiła sprawdzić swoje podejrzenia i zadzwoniła do znajomej. Koleżanka wyjaśniła, że ktoś włamał się na jej profil poprzez przełamanie zabezpieczenia.
Schemat działania przestępców wykorzystujących płatności BLIK-iem jest podobny. Najpierw dochodzi do włamania na konto na jednym z portali społecznościowych i do jego przejęcia. Następnie oszuści rozsyłają do znajomych właściciela takiego konta wiadomości z prośbą o pomoc finansową i przekazanie kodu BLIK. Zazwyczaj zaraz po otrzymaniu kodu, szybko wypłacają gotówkę.
Pamiętajmy, aby w przypadku podobnych zdarzeń, nie podawać wygenerowanego kodu BLIK bez wcześniejszego potwierdzenia danych osoby, która zwraca się do nas z prośbą o pomoc. Najprościej jest zadzwonić do niej i upewnić się, czy faktycznie znalazła się w potrzebie. Pamiętajmy, zachowajmy ostrożność przy wykonywaniu jakichkolwiek transakcji w Internecie.