Aktualności

Bądźmy ostrożni w rejonie przejazdów kolejowych

Data publikacji 18.04.2019

Niestosowanie się do sygnalizacji i znaków w rejonie przejazdów kolejowych czy omijanie zapór – to przewinienia uczestników ruchu drogowego, które mogą kosztować zdrowie lub nawet życie. Aby dotrzeć do świadomości kierowców, rowerzystów i pieszych policjanci włączyli się w akcję „BEZPIECZNY PRZEJAZD KOLEJOWY”. Podczas wczorajszych działań sprawdzaliśmy czy użytkownicy dróg stosują się do prawa i nie sprowadzają na siebie niebezpieczeństw poprzez lekkomyślność i brak wyobraźni.

18 kwietnia od wczesnych godzin porannych policjanci z Brzegu wraz z funkcjonariuszami SOK przeprowadzili akcję „BEZPIECZNY PRZEJAZD KOLEJOWY”. Zadaniem funkcjonariuszy było przede wszystkim zapewnienie bezpieczeństwa uczestnikom ruchu drogowego w rejonie przejazdów, a także dotarcie do świadomości kierowców. Wszyscy musimy wiedzieć z jakimi zagrożeniami wiąże się lekceważenie przepisów i jak niewielkie szanse mają pasażerowie samochodu w zderzeniu z pędzącym pociągiem.

Funkcjonariusze sprawdzali czy kierowcy, rowerzyści i piesi stosują się do przepisów obowiązujących w rejonie przejazdów kolejowych i wyciągają konsekwencje tam gdzie prawo jest łamane. Przestrzegali przed niestosowaniem się do sygnalizacji świetlnej i omijaniem zapór na przejazdach kolejowych. Rozmawiali z kierowcami i ostrzegali przed zniecierpliwieniem i pośpiechem, który może zwieść w oczekiwaniu na podniesienie zapór kolejowych.

Pamiętajmy, że w podróży nasze bezpieczeństwo w dużej mierze zależy od nas samych, a chwila nieostrożności może nas kosztować zdrowie lub nawet życie. Warto więc przestrzegać przepisów i stosować się do znaków i sygnalizacji w rejonie przejazdów kolejowych.

  • Kontrola pojazdów w rejonie przejazdów kolejowych
  • Kontrola pojazdów w rejonie przejazdów kolejowych
  • Kontrola pojazdów w rejonie przejazdów kolejowych
  • Kontrola pojazdów w rejonie przejazdów kolejowych
  • Kontrola pojazdów w rejonie przejazdów kolejowych
  • Kontrola pojazdów w rejonie przejazdów kolejowych
Powrót na górę strony