Włączamy się w ogólnopolskie obchody „Dnia Seniora”
W ramach współpracy z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych promujemy bezpieczeństwo finansowe emerytów i rencistów pod hasłem kampanii informacyjno-edukacyjnej „Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo”. Podczas naszego dyżuru w brzeskiej placówce ZUS podnosiliśmy świadomość seniorów. Wszystko po to, by starsze osoby w naszym powiecie były sprytniejsze od oszustów.
Wykorzystujemy każdą sposobność by z seniorami porozmawiać o tym, jak sami mogą zadbać o swoje bezpieczeństwo. Namawiamy, by przestrzegali swoich znajomych i przypominali im, że nie wszyscy są uczciwi i również do nich może zadzwonić nieuczciwa osoba chcąca wykorzystać ich ufność i dobre serce. Każdy senior, który odwiedził brzeski ZUS otrzymał materiały edukacyjne akcji #ZnamTeNumery z radami jak nie dać się oszukać różnymi metodami, a także osobom podającym się za pracowników różnych instytucji pomocowych czy też domokrążców oferujących do sprzedaży różne sprzęty i przedmioty. Przede wszystkim zależało nam na tym aby osoby strasze dały się przekonać do bezgotówkowego obrotu pieniądza i korzyści płynących z takiej formy płatności.
W myśl kampanii #ZnamTeNumery namawiamy również młodsze pokolenie, aby zaangażowały się w budowanie świadomości wśród seniorów, a także otoczyły ich wsparciem.
Założenia Kampanii #ZnamTeNumery to:
- uświadomienie sobie jak ważne jest ustalenie hasła „rodzinnego” – to tajne słowo klucz, które znają tylko najbliżsi, które potwierdzi, że po drugiej stronie jest osoba prawdziwa, a nie podszywająca się;
- poznanie dzielnicowego i posiadanie do niego numeru telefonu, który Senior powinien mieć zapisany w widocznym miejscu np. na lodówce i w kontaktach telefonicznych;
- posiadanie listy telefonów do najbliższych osób, do których w każdej chwili mogą zadzwonić/napisać i te pomogą w weryfikacji sytuacji (tzw. 3 numery bezpieczeństwa);
- zapamiętanie motta „sprawdzaj, nie ufaj” – czyli, aby Seniorzy nie przekazywali np. osobie podającej się za pracownika banku hasła do konta, a rozłączyli się i zadzwonili do banku np. do opiekuna konta. W sytuacji, kiedy dzwoni pseudopolicjant, że wnuczek miał wypadek, to również by zadzwonili do wnuczka, rodzica, żeby zweryfikować sytuacje, a nie przekazywali pieniędzy.
- Na potrzeby kampanii uruchomiona została strona internetowa https://znamtenumery.pl/.