Aktualności

Mieszkanka Brzegu oszukana podczas sprzedaży butów

Data publikacji 02.10.2024

Postęp technologiczny sprawił, że zakupy w znacznym stopniu przeniosły się do sieci. Bez wychodzenia z domu możemy wertować oferty, kupować i sprzedawać różne przedmioty. Pamiętajmy jednak, że w internecie musimy zachować czujność. Nie brakuje tam nieuczciwych sprzedawców, którzy w łatwy i szybki sposób chcą osiągnąć zysk. Przekonała się o tym 43-letnia mieszkanka Brzegu, która straciła 15 000 złotych.

W internecie wiele osób może pozostawać anonimowych bądź figurować pod fikcyjnym kontem. Niestety z takich możliwości, w głównej mierze korzystają osoby, które mają złe zamiary. Przekonała się o tym mieszkanka Brzegu, która została oszukana podczas sprzedaży butów.

Z relacji poszkodowanej wynika, że została oszukana na jednym z portali internetowych. Jak ustalili policjanci kobieta na swoim profilu oferowała do sprzedaży buty, które wyceniła na 90 zł. Chwilę po opublikowaniu ogłoszenia poszkodowana otrzymała wiadomość zawierającą kod QR wraz z poleceniem zeskanowania go. Kobieta wykonała instrukcję, która przekierowała ją na stronę łudząco podobną do jej banku. Z informacji od kupującego wynikało, że musi się zalogować celem pobrania zapłaty, co też poszkodowana uczyniła. Chwilę później jej środki zostały zablokowane i wówczas zorientowała się, że została oszukana. 43-letnia mieszkanka Brzegu straciła 15 000 złotych.

Przypominamy jak nie dać się oszukać?

  • Nie podawaj danych do bankowości elektronicznej: haseł, loginów, numeru karty i specjalnego kodu zapisanego na karcie. To kod zwany CVV2/CVC2 i nadrukowany jest obok podpisu;
  • Wszystkie formalności dotyczące sprzedaży produktów na platformach internetowych załatwiaj na stronie, nie koresponduj z kupującym za pomocą innego komunikatora, nie wchodź w żadne podesłane linki i kody QR.
  • Jeśli odbierasz połączenie, które wskazuje na to, że to twój bank zachowaj czujność. Nie wykonuj poleceń dotyczących przelania swoich oszczędności na wskazane konto. Rozłącz się i sam zadzwoń do banku wybierając numer ze strony internetowej.
  • Czytaj każdą wiadomość z kodem autoryzacyjnym, którą dostajesz z banku zanim wykorzystasz go nie wiedząc co autoryzujesz;
  • W przypadku uzyskania telefonicznej informacji, z której wynika że twoje pieniądze w banku są zagrożone, jak najszybciej się rozłącz i udaj osobiście do banku by to sprawdzić lub sam wykonaj połączenie do banku;
  • Nie ufaj osobom dzwoniącym do Ciebie z instrukcją jak szybko wycofać zaciągnięty kredyt. Bez wizyty w banku nigdy tego nie rób.
  • Nie instaluj aplikacji, które osoba podszywająca się pod pracownika banku proponuje ci przez telefon. To aplikacje dzięki, którym oszuści widzą każde twoje działanie na urządzeniu z którego korzystasz.
Powrót na górę strony